Gezond Moldavie - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Gezond Moldavie - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Door: urgenta

Blijf op de hoogte en volg Arnold

30 Augustus 2010 | Moldavië, Chisinau

Nou dat was me wat vandaag. De dag begon rustig. Onze eerste contact met het Treime ziekenhuis was goed. Direct inhoudelijk overleg over hoe wij van start gaan a.s. woensdag als het team is ingevlogen.De details besproken over waar is de opslag, wanneer gaan de patiënten om. Waar gebruiken we de lunch. Kortom alles liep op rolletjes. Plots komt de medewerker van het Ziekenhuis die belast is met de douane perikelen binnen met de mededeling dat op de donatie lijst compressors staan die niet in de lading aanwezig zijn. Dat klopt ook heb ik geantwoord want deze komen in het transport van AtlasCopco uit Boekarest. Welke na mijn inschatting er zou moeten zijn. Maar ook dat was niet juist. Het toeval wil dat op het zelfde moment de vervoerder van de compressoren belt met de mededeling dat zij nu vertrekken uit Boekarest en dat zij woensdag 1 september aankomen in Chisinau.
Zien we tot onze schrik nog een verkeerd afleveradres staan. Gelukkig was dat snel hersteld. Maar ja, de douane zat met het feit dat er nu 4 compressoren komen in plaats van twee. Cosmin met info van mijn kant uitleggen dat dit niet het geval is het op een misverstand berust.
Volgens de info van de douane zal er dan een brief uit Nederland moeten komen waarin verklaard wordt dat het om 2 compressors gaat en niet om 4 en dat deze niet in de vrachtwagen staat die uit Nederland is gekomen.
Nou die brief was snel gemaakt door Cosmin in het Roemeens. Stempel van de Stichting er op in drievoud klaar.
Helaas zat de werktijd van het douane kantoor er op. Moeten we wachten tot woensdag want morgen is een nationale feestdag in Moldavië. Er wordt de taal dag van de Roemeense taal gevierd.
Betekend een kleine streep door onze start.Als de beide vrachtwagens woensdag arriveren en gelost worden op tijd dan is voor onze team nog heel wat werk te verzetten voordat er gestart kan worden.
Gelukkig hebben we dit keer een team bestaande uit 5 Nederlanders, 1 Roemeen en 4 Moldavische medewerkers.
Voor mij een uitdaging om één en ander in goede banen te leiden. Maar dat gaat wel lukken.

• 30 Augustus 2010 - 19:12

Annette Van Rijn:

Ach ja zo blijft het spannend....

• 31 Augustus 2010 - 16:42

Doortjedejong:

fijn om zo op de hoogte te blijven. gr doortje