Paniek op de IC - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Paniek op de IC - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Paniek op de IC

Door: urgenta

Blijf op de hoogte en volg Arnold

06 September 2010 | Moldavië, Chisinau

Vandaag zijn wij gestart met kamer 2.
Gestart met het boren van de sparingen met de diamantboor.Na twee sparingen start Jo met de derde.Tot onze schrik boordt hij dwars door de zuurstof aanvoer leiding heen van de gehele IC. Gelukkig lagen er op dat moment geen patiënten aan de zuurstof.Maar!!!!!!
Na een 10 minuten meld de dienstdoende arts dat er patiënt per direct zuurstof nodig heeft. Wat nu? Nu hebben wij een unit bij ons om het koper te kunnen lassen. Deze unit bestaat uit Acetyleen en Zuurstof. Direct heeft Cosmin de fles losgemaakt van de unit en bij de patiënt gebracht.Aangesloten en probleem tijdelijk opgelost.Ik zal de verdere details jullie besparen maar wij waren even flink van de kook om het maar zo te zeggen.
Onze rust weer terug gevonden, vloer opengehakt, leiding deels hersteld zodat het grootste gedeelte van de IC weer zuurstof had.
De draad weer opgepakt na ruim een uur vertraging. Onze balken aangebracht aan de betonnen plafond vloer met chemische ankers. En de koperen buizen gebogen en in de balken aangebracht.
O ja, de compressoren, ik was ze bijna vergeten. Inmiddels 3 documenten in vijfvoud ondertekend en voorzien van ons stichting stempel.Morgen worden ze dan eindelijk afgeleverd.
Wij verwachten morgen unit 2 aan het einde van de morgen te kunnen opleveren. De elektricien van het ziekenhuis zijn bezig de elektra in te bouwen in unit 1. Naar verwachting zal morgen deze unit in gebruik genomen worden.
In de middag starten wij met unit 3. WIJ LIGGEN OP SCHEMA!
Man van de dag Jo de Jong, bleek in staat dwars door de leiding heen te boren. Zie foto.

• 07 September 2010 - 07:07

Peter Schuurman:

Hallo allemaal.
    Jo verdient het grootste glas bier, de pechvogel, want het is altijd weer knap balen als je door een leiding boort ten slotte doet hij dat niet met opzet.
    En het blijft toch altijd weer spannend om in oude gebouwen te werken.

Oja, zijn jullie solidair met Jo tijdens het drinken van het grootste glas bier, want samen drinken is veel gezelliger.

groetjes Peter schuurman

• 07 September 2010 - 11:29

Jenny Hertog:

Ik wil me graag aansluiten bij Peter.
    Je doet dit niet express, zeker niet met zuurstof.
    Groetjes Jenny Hertog

• 07 September 2010 - 19:09

Doortjedejong:

Vandaag weer 'n nieuwe dag schrik te boven,toch zeker wel.
    Knap jullie werk daar.
    Op schema dat is super!