Onze laatste werkdag - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Onze laatste werkdag - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Onze laatste werkdag

Door: urgenta

Blijf op de hoogte en volg Arnold

10 September 2010 | Moldavië, Chisinau

Na negen dagen hard werk van 8.00 uur tot 18.00 uur is daar vandaag een einde aan gekomen.Rond het middag uur hebben wij unit 4 opgeleverd.Een mooi moment welke door de artsen en verpleging werd gevierd met kaviaar, gebak en cognac.Wij zijn hartelijk bedankt voor onze inzet.Er is nieuwe dimensie gecreëerd waardoor de IC in staat is meer patiënten met positief gevolg te behandelen. Dat het nodig was hebben wij de afgelopen ander halve week wel mee gekregen.Er is geen dag voorbij gegaan of een ernstige zieke patiënt werd middels ambulance of via het Ok centrum binnen gebracht.Helaas ook de keerzijde mee gemaakt dat ondanks maximale inzet van de artsen en verpleging de patiënt het niet heeft gehaald.Desondanks staat er een erg gemotiveerd team klaar voor elke patiënt die binnen gebracht wordt.Waarbij het team vaak verder gaat dan het onmogelijke. Onze installatie zal het niet minder makkelijk maken voor hen en patiënt maar wel sommige medische handelingen vereenvoudigen. De IC heeft plannen voor een totale renovatie in voorbereiding. Mede op initiatief van onze coördinator voor Moldavië, George Hille zal vanaf de jaarwisseling gestart worden.
Er is nog een 5e unit welke zeer geschikt is voor het balken systeem zoals wij hebben geplaatst. Wij bespreken, na onze terug komst, in NL of er mogelijkheden aanwezig zijn later dit najaar ook deze 5e unit gerealiseerd kan worden.
Morgen is het geen rustdag voor ons. Het magazijn, welke wij ter beschikking hebben,dient ontruimd te worden. Onze materialen en gereedschappen worden op een vellige plaats opgeborgen. Ter afsluiting heeft de directeur van het Treime ziekenhuis, Dr. Terinte, ons uitgenodigd voor een bijeenkomst later op de dag.
Voor het komend voorjaar staat het Ok centrum op het programma van het Treime ziekenhuis. Wij komen terug voor een volgende stap.

• 10 September 2010 - 19:26

Bartje Uit Lunetten:

Alle verslagen gelezen hebbende kan ik me nu een goed beeld vormen van jullie werkzaamheden!
    Grote klasse! Petje af!
    Zoals ik al eerder zei: JE BENT EEN HèèL GOED JOCHIE!!
    Welkom in Nederland weer!!!