De laatse dag maar niet de laatse keer - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu De laatse dag maar niet de laatse keer - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

De laatse dag maar niet de laatse keer

Door: urgenta

Blijf op de hoogte en volg Arnold

11 September 2010 | Moldavië, Chisinau

Vandaag hebben wij gebruikt om instructie te geven aan de technici. Met name de omschakelbatterij voor de zuurstof is belangrijke schakel voor de IC.Er bleek dat er vannacht in totaal 10 flessen zuurstof zijn verbruikt.Naar onze ervaring overmatig veel.Dachten gelijk aan lekkages.Dus op zoek naar lekkages op de IC. Deze ook gevonden in gedeelte van de oude installatie en meteen gedicht.Je zag de afname direct afnemen na onze ingreep.
Met de directeur van het Treime ziekenhuis Dr. Terinte een kleine rondgang gemaakt.Hij was erg onder de indruk van het resultaat.Voor het ziekenhuis maar met name in het belang van de patiënten een enorme stap voorwaarts. Het ziekenhuis kan een dergelijke installatie zich budgettair niet permitteren.De hoop is nu gevestigd op de gemeente.Dat zij werkelijk het budget voor de renovatie beschikbaar zal stellen. Wij, met name George Hille, zal later dit jaar bij de burgemeester van Chisinau sterk op aandringen. Voor ons zit het er op. Het waren lange dagen, wij zijn vermoeid maar voldaan.
Persoonlijk kan ik zeggen, ondanks het feit dat ik met mijn maatjes Jo en Jan al 20 jaar dit vrijwilligers werk doe, het nog steeds naar meer smaakt.
Wij hebben in West Europa zo veel meer dan anderen.
Gooien zonder er bij stil te staan zoveel zaken weg.
Vinden gezondheidszorg één van de normaalste zaken.
Staan nauwelijks stil bij anderen die basis zorg ontberen.
Ons werk moet gewoon doorgaan.
Ook al zijn het druppels.
Maar ze smaken telkens zoet.
Morgen aan het einde van de middag landen wij in Amsterdam. Gaan onze eigen weg weer verder.
Saluut

• 11 September 2010 - 16:23

Bartje Uit Lunetten:

Zal ze bijna nog gaan missen, de reisverslagen!

• 11 September 2010 - 17:49

Annette Van Rijn:

Geweldig weer wat jullie daar voor elkaar hebben gekregen. Top!!!

• 12 September 2010 - 10:22

Irene:

Vele druppels kunnen soms een klein plasje gaan vormen en beter druppels dan niets.

• 12 September 2010 - 13:25

Ineke De Jong:

100 punten!

• 14 September 2010 - 12:34

Leny Goijer:

Hoi allemaal,

Wat een prachtig werk leveren jullie af, en wat zullen de Moldaviers blij zijn met kanjers zoals jullie, die er echt voor gaan.
    Hopelijk lukt het nog een keer wat extra kansen te brengen voor de ernstig zieken in Moldavie!

groet,

Leny Goijer

• 18 September 2010 - 11:24

Henk En Els De Leeuw:

Beste mensen van Urgenta

Geweldig werk gedaan.
    Moldavie zal jullie dankbaar zijn.
    Top hoor!