Terug in de tijd. - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Terug in de tijd. - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Terug in de tijd.

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

09 November 2011 | Moldavië, Chisinau

Vandaag zijn wij 6 man sterk gestart op het ok centrum.
Er was geen programma vandaag alleen schoonmaken en van alles bijvullen.
Nou dat schoonmaken hadden ze beter achterwege kunnen laten de eerste uren. Wij sparingen boren, balken plaatsen en solderen. Dat laatse ging wat lastig ons acetheleen gasfles is leeg. Dus dan maar op de ouderwetse manier met carbiet. Niet geheel ongevaarlijk want de druk in de ketel loopt op als je niet aan het solderen bent. Wat als gevolg had dat het gehele OK centrum binnen de kortste keren voor mat gas stond. Wat m.i.z. niet gezond kan zijn.
Van tijd tot tijd komt er een technisch medewerker met zweet op het voorhoofd aangelopen dat wij moeten lassen want anders???!!!
Nou gelukkig is alles vandaag goed gegaan maar er moet een oplossing komen. Vanmiddag bedachten wij dat in het ziekenhuis Floresti,ons vorige project, een fles acetheleen moet staan. Cosmin heeft direct Dr Manola gebeld. Die is bereid ons te helpen zelfs de fles te laten brengen. Dat geeft de burger weer moet voor de dag van morgen.
Vandaag hebben wij 2 OK blokken kunnen maken.
Morgen is er een druk OK programma zo heeft men ons verteld. Kunnen dus niet verder. Niet zo'n ramp hoor want er zijn nog voldoende andere werkzaamheden te doen.

• 09 November 2011 - 19:03

Bianca Maier:

Hoi Arnold, jullie zijn maar druk daar zeg! En dan ook nog een beetje behelpen met materieel zo te lezen. Maar je hebt ervaring ermee :-) Heb net je verhaaltjes gelezen. Kreeg afgelopen week van Annette een 'algarve' vingerhoedje, bedankt ervoor, staat erbij in mijn verzameling. Werkse nog! Groetjes Bianca

• 10 November 2011 - 08:37

Martin:

Kleine hobbels zijn er om genomen te worden, hahahahaha.
    Suc6