5e werkdag alweer - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu 5e werkdag alweer - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

5e werkdag alweer

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

08 Juni 2012 | Moldavië, Floreşti

Het gaat zo snel dat je bijna vergeet dat het alweer de 5e werkdag is.
Onze werkzaamheden zijn zo ver gevorderd dat morgen, zaterdag, ze kunnen worden afgerond.
Zondag hebben wij een welverdiende vrije dag gepland.
Maandag de laatste puntjes op de bekende i dan zijn we klaar.
Het weer is hier prima. Beter dan in Nederland hebben wij begrepen.
Zaterdag middag besteden wij aandacht aan het huis van Casa Max. Onderhoud gaan wij doen. Afgelopen avonden hebben wij al een aantal reparaties uitgevoerd.
Nu is 1 van de boilers defect. Samen met Vera zoeken we naar de oplossing.
De stemming zit er nog goed in.
Aan eten ontbreekt het ons niet. Vier keer per dag worden wij voorzien.
Ik kan je zeggen dat is best veel!
Sommige van ons denken dat aan het einde maar niet op de weegschaal gestaan moet worden!

• 08 Juni 2012 - 17:23

Maria:

Als jullie zo hard werken dan vliegen de kilo's er toch zo weer af.
    Zet hem op nog even en dan een vrije dag. Succes met alles.

• 08 Juni 2012 - 19:42

Jo En Doortje:

Helemaal top dat jullie zo ver zijn met het werk,geeft weer veel voldoening,toch. Fijne vrije dag v zondag. Van Jo groeten aan Vera en bekenden Casa Max.

Verslag uit: Moldavië, Floreşti

Moeder en Kind kliniek Floresti

Het is weer zover.
De Stichting Werkgroep Urgenta zal in de maand Juni opnieuw naar Floresti, Moldavië, afreizen om voor de Stichting Max Maakt Mogelijk en Project Hope de 1e hulp poli en het Moeder en kind kliniek voorzien van de medische perslucht en zuurstof systemen.
Dit is de 2e fase van de 3 fases die wij uitvoeren. De 3e fase zal plaatsvinden in het najaar van 2012. De 1e fase is uitgevoerd in mei 2011.
Aanvankelijk zouden wij met 7 personen deze klus klaren. Helaas heeft één van ons vanwege zijn gezondheid moeten afhaken.
Maar wij gaan er weer met veel enthousiasme tegen aan.
Op de 1e hulp is de renovatie afgerond met ondersteuning van MMM en P. Hope. Wij gaan daar de medische perslucht en zuurstof naar toe brengen. Mei vorig jaar is de aanvoer leiding tot op de afdeling gebracht.
Later dit jaar wordt er een complete sterilisatie afdeling in gericht onder de enthousiaste leiding van Jan van den Berg,Project Hope. Wij brengen er alvast de perslucht er naar toe.

In het Moeder en Kind gebouw starten wij met het aanleggen van het leiding systeem tot aan de OK en verpleeg kamers. Later in het jaar wordt deze kliniek gerenoveerd aangestuurd door MMM en P. Hope.
De verwachting is in november de lucht compressor en het zuurstof station te kunnen plaatsen na de renovatie oplevering.
Het totale project wordt door Max Maakt Mogelijk en Project Hope gefinancierd.

Wij overnachten in Casa Max in Capresti.Een dorp 25 km van het ziekenhuis verwijderd. Waar Vera, de directeur van het verzorging centrum, ons opnieuw zal verwelkomen.

Ons team bestaat dit keer uit:
Jan Scheerder,Wietze Bles, Constantijn Eekhout, Cosmin Costea, Motricala Slavic en ik zelf Arnold van Rijn.