1e werkdag - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu 1e werkdag - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

1e werkdag

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

09 Mei 2013 | Moldavië, Chisinau

Donderdag 2 mei zijn Fred de Bruin en ik vertrokken naar Roemenie. Voor bezoek aan een aantal zieke huizen en natuurlijk de vele vrienden die wij hebben bezocht. Door het bijzonder mooi voorjaarsweer waren het hele mooie dagen. Zondag 5 mei vertrokken met de auto van uit Sibiu, Roemenie, naar Chisinau de hoofdstad van Moldavie. Een rit van zo’n 600 km over soms erg hobbelige wegen. Aan de grens vrij lang moeten wachten. Waarom? Ons niet bekend.
Maar goed één maal weer onderweg gebeld met Gheorghe Gorceag. Wij waren uitgenodigd om even langs te komen op de weg naar Chisinau. Dat hebben we geweten de hele familie stond klaar om ons welkom te heten. Was gezellig met natuurlijk de bekende drank en lekker eten. Het was inmiddels donker toen wij vertrokken voor de laatste 60 km naar Chisinau. Aangekomen in het Cosmos Hotel en ingecheckt was het wachten op de aankomst van Wietze Bles en Ype Bosma. Zij vlogen namelijk deze middag van Amsterdam via Wenen naar Chisinau. Gelukkig hadden zij geen vertraging. En daarmee het uitvoeringsteam compleet om de volgende dag van start te gaan in het Emergency Hospitaal.
Al weer vroeg uit de veren want op 08.00 stond de ambulance al voor het hotel om ons naar het ziekenhuis te brengen. Na de plichtplegingen konden we eindelijk aan de slag gaan. Ondanks de 2 nieuwe mannen liep het eigenlijk van een leien dak vandaag. De eerste sparingen zijn geboord, menig meter balk is gemonteerd en de eerste meters koper zij gesoldeerd. Na een dag van 08.30 tot 19.30 sluiten wij hen af met een wel verdient glas bier.