Werkdag 3 - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Werkdag 3 - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Werkdag 3

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

09 Mei 2013 | Moldavië, Chisinau

Vandaag hebben we een lange werkdag gemaakt. Een marathon in de woorden van Ype te spreken. Wij zijn om 08.30 gestart met de 2e zaal. In de loop van de morgen werd duidelijk dat donderdag voor de Moldaviër een nationale feestdag zij vieren namelijk Bevrijdingsdag. Met veel festiviteiten in de stad. Het verzoek kwam of de patiënten van zaal 3 en 4 nog deze avond konden worden verplaatst naar zaal 2. Vanavond was er nog voldoende personeel aanwezig. Morgen niet vanwege de feestdag. Betekende voor ons veel werk tot diep in de avond. Om 22.55 heeft Wietze de laats soldeerlas gemaakt. Zodat uiteindelijk de schoonmaak kon worden gestart en de patiënten zijn verhuisd. Ik kan je vertellen in de loop van de avond mijn voeten erg onaangenaam begonnen aan te voelen. Rond middernacht waren wij in het Hotel en hebben op het behaalde succes een lekker koud biertje gedronken.
In de morgen melde zich dr. Savin. De directeur van het 1E kinderziekenhuis. George Hille heeft met hem afgesproken dat hij de plattegrond tekening van zijn ziekenhuis zou brengen. Dit project staat bij ons ingepland voor 2014/2015. Het grootste bevalling centrum van Moldavië. Gemiddeld bevallen hier per jaar ongeveer 8.000 jonge moeders. Het probleem is voor de zuurstof installatie voor de diverse gebouwen. Alleen al in de grond ligt ongeveer 600 meter leiding. Het project behelst het plaatsen van onze systemen voornamelijk op de OK, IC en couveuse afdeling. Schat in dat dit voor ons wel één van de grootste uitdagingen gaat worden voor de Werkgroep Urgenta.

• 09 Mei 2013 - 17:37

Joke De Bruin:

Het gaat goed bij jullie. Er wordt veel werk verzet en de sfeer is opperbest als ik jullie verhalen zo lees. Nog veel succes de laatste paar dagen. Lieve groet, Joke

• 09 Mei 2013 - 18:20

Doederina:

Bedankt Arnold voor weer de fijne reis/werk verslagen. Ik had al gehoord over de lange werktijden, het is maar een geluk dat de FNV daar niet is om de tijden van de werknemrs in de gaten te houden hihi. Maar jullie zijn weer goed bezig mannen. petje af. Allemaal de groeten vanuit het hoge noorden.

• 10 Mei 2013 - 14:23

Jo-doortje:

Wat super dat het werk goed verloopt!
    Wel lange dagen dus op de nat feestdag v moldavie
    ook even rustiger aan?
    Top zoveel inzet weer deze keer,complimenten vanuit alphen.
    Groeten v jullie allemaal

• 10 Mei 2013 - 15:40