Gezond Moldavie, Eemergency Hospitaal - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Gezond Moldavie, Eemergency Hospitaal - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Gezond Moldavie, Eemergency Hospitaal

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

11 Mei 2013 | Moldavië, Chisinau

Onze 4e werkdag. Een echte off day!
De patiënten zijn naar de opgeleverde zalen verplaatst. Wij kunnen aan onze laatste 2 zalen beginnen. Vol goede moet gaan wij aan de slag Cosmin/Gheorghe boren de sparingen. Wietze en Ype in de kelder aan de slag met de laatste leidingen en Fred en ik aan de slag met het plaatsen van de balken. Na een tijdje ineens een hard gesis. Voor was het direct duidelijk dat Cosmin door een zuurstofleiding haf geboord. Gheorghe was onderweg om een sleutel op te halen van één van de magazijnen bij de beheerder. Wat stond ons te doen? Corman naar buiten om te kijken waar de afsluiter zit om af te sluiten. Maar dat gaat niet zomaar. Er moet overlegd worden met de zaalartsen van de IC welke gevolgen het heeft voor de patiënten door het wegvallen van de zuurstofdruk. Er was geen spraken van paniek maar er moest wel snel worden gehandeld. Geen nood, Wietze en Ype snel opgetrommeld en de slang van onze lasbatterij genomen om de bypass te maken van de ene IC naar de andere. Na eer 20 minuten was de bypass een feit. Gelukkig geen ernstige gevolgen voor de patiënten. Nu was het zaak de lekkage, ontstaan door het boren, te dichten. Hierbij komt de vakkennis van ons team, noodzakelijk voor de reparatie, pas echt naar voren. Lekkage wordt na enig hak en breekwerk vakkundig gedicht. Probleem over op naar onze normale werkzaamheden. Na de lunch overkomt ons het zelfde. Cosmin opnieuw door een leiding geboord. Herhaling van stappen volgt van eerder op de dag. Ook dit keer zonder gevolgen. Gelukkig overigens. Weer de zaak gerepareerd en verder aan de slag. Door deze problemen zijn wij achter op schema geraakt. Gelukkig hebben we nog een paar dagen voor wij vertrekken. De zalen zijn inmiddels voorzien van de balken met afgemonteerd het basis blok zuurstof en lucht. Morgen hopen wij verder te kunnen zonder al deze problemen.

• 11 Mei 2013 - 09:22

Doederina:

Jeetje wat een pech, En wat een geluk dat het allemaal zo snel verholpen kon worden. goed personeel, daar draait alles om ;-)