Oncologisch Instituut, Chisinau, Moldavie - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Oncologisch Instituut, Chisinau, Moldavie - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Oncologisch Instituut, Chisinau, Moldavie

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

17 Maart 2014 | Moldavië, Chisinau

17 maart, 6e dag Oncologisch Instituut, Chisinau, Moldavië.
Hier het vervolg van ons project. Na een heerlijk, zonnig en relaxt weekend zijn we weer aan de slag.
Vandaag is opgeleverd de 8e verdieping. De intensive care met 9 bedden is heden morgen afgerond. Op de 9e verdieping gestart met een 1 en 4 bed kamer. Boven verwachting overigens want er zijn plannen voor een renovatie. En wij later dit jaar deze verdieping zouden doen. Uit de gesprekken met de heer Rangu blijkt dat onze balken nu aan te brengen geen belemmering is. Vandaar dat wij nu deze 5 bedden maken. En niet wachten tot later dit jaar. Want er staat op het programma, als ik wel geteld heb. 21 operatie kamers op ons te wachten. Waarvan 7 kamers naast zuurstof en perslucht ook met CO2 worden uitgevoerd. De operatie kamers bevinden zich ook op de 8e en 9e verdieping vlakbij de Intensive care. Ook zijn wij gestart met het aanleggen van de sparingen en leidingnet in de gang van het operatie centrum op de 9e verdieping. Wij proberen nu zo veel als mogelijk de voorbereiding maken zodat later dit jaar snel gestart kan worden.
Inmiddels werken de compressoren ook. Vandaag voor het eerst een proefstart uitgevoerd. Liep geheel volgens onze verwachting. Morgen is er instructie op de 8e verdieping rond het gebruik van de perslucht afname punten. Uiteraard verzorgt door Cosmin.
De samenwerking met de artsen, verpleging en technische medewerkers loopt uitstekend. Eind van de morgen is de persvoorlichting van het ziekenhuis langs geweest voor een kort interview. Leuk dat het ziekenhuis aandacht besteed aan het project.
Over het eten hoeven wij niet te klagen. In het Hotel ontbijten wij op onze kamers. Middag en avondeten doen we in het ziekenhuis. Wel verschillen we onderling over het aangeboden eten. Moet zeggen dat ook ik wel een dag heb dat het mij wat minder smaakt. Maar goed het is zoals ze zeggen landswijs landseer, geloof ik?

• 18 Maart 2014 - 14:35

Joke:

Nou mannen, jullie gaan zeer voortvarend te werk. Wordt nog eens een makkie komend najaar;-).
    Wat het eten betref, nog een paar daagjes en dan wacht de Hollandse pot alweer. Succes nog met de afronding.