Oncologisch Instituut, Chisinau, Moldavie - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Oncologisch Instituut, Chisinau, Moldavie - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Oncologisch Instituut, Chisinau, Moldavie

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

19 Maart 2014 | Moldavië, Chisinau

Dinsdag 18 maart Oncologisch Instituut, Chisinau, Moldavië.
Ook vandaag weer druk aan de gang op de 9e verdieping, Intensive care. De 1 persoonskamer is klaar en wij zijn al aardig op weg met de 4 bed kamer.
In de gang van het operatie centrum 9e verdieping worden de leidingen gelegd voor zuurstof, perslucht en koolzuur tot in de voorbereiding. Zo zijn wij ook gestart op het operatie centrum van de 8e verdieping met het maken van de sparingen. Dit alvast als voorwerk voor fase2 welke dit najaar zal plaats vinden.
Vanmiddag heeft Cosmin het IC personeel op de 8e verdieping geïnstrueerd hoe om te gaan met de perslucht klokken waarmee je ook kunt vacumeren. Een belangrijk tool voor de IC.
Later deze middag de lijst met geleverde materialen en apparatuur gezamenlijk met de boekhouding de heer Rangu en dr. Rodica gecontroleerd. Helaas missen wij de bed matrassen. Zo blijkt na een telefoon gesprek met de vervoerder uit Herenveen dat deze niet zijn geladen. Een foutje maar dat zal worden hersteld zo heeft de vervoerder belooft.
Wij hadden veel incontinentie materiaal bij ons en een aantal zakken met kleding. Deze gaan naar de afdeling palliatieve zorg. De spullen krijgen dus een prima bestemming.
De meegebrachte sterilisatoren daarvan zal worden bekeken of deze geplaatst kunnen worden op de sterilisatie afdeling. Lijkt mij een mooi project te worden welke door het ziekenhuis zelf wordt gestart.