Héhéhé eindelijk rust. - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Héhéhé eindelijk rust. - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Héhéhé eindelijk rust.

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

09 Oktober 2014 | Moldavië, Chisinau

Vandaag, niet te geloven eigenlijk, een hele rustige werkdag achter de rug. Geen commissie, geen drukdoende hoofden, hoofdzuster die aan ons hoofd kwamen zuren. Wel de schoonmaak van de operatiekamers stonden in het middelpunt van de belangstelling. Ik ben een beetje de tel kwijtgeraakt hoor moet ik bekennen. Laat ik het zo maar zeggen, meerder keren vandaag werd er gevraagd of er zaterdag morgen schoongemaakt kan worden. Zodat maandagmorgen en operatieprogramma weer gewoon kan draaien. En wij steeds vriendelijk antwoorden: ja hoor, zaterdag is geen probleem.

Wij schieten trouwens vandaag er hard op. Alle balken met afname punten zuurstof en perslucht zijn aangebracht. Het koperwerk is op een oor na klaar. Van wie dat oor is weet ik even niet. Maar wat doet dat er toe!
Morgen af solderen en af montage doen van de afname punten. Dan is fase 2 van het operatie centrum 8e verdieping klaar.

Jan en Jan hebben een begin gemaakt op de intensieve care van de 9e verdieping. Daar gaan wij morgen middag en zaterdag met de hele groep aan de slag.
Het hoofd van het operatiecentrum kwam voorbij met de vraag of er maandag morgen tot 13.00 toch geopereerd kan worden op de 9e verdieping. Dat is onze 3e fase operatie centrum. Wij natuurlijk heel moeilijk kijken en veel aarzeling akkoord gegeven. Ze zijn ook niet erg bij de tijd moet ik zeggen. Want onze planning, die door George Hille, uit te treuren is besproken staat dat wij dinsdag daar zouden starten.
Als het ons mee ziet dan zijn maandag in de loop van de dag de beide intensieve care kamers klaar. Starten wij maandagmiddag op het operatiecentrum 9e verdieping. Dat komt ons trouwens heel goed uit.

Op de 9e verdieping is er nog een 3e intensieve care die jl. maart in renovatie was. Deze kamer staat ook in ons programma. Op de vraag van het hoofd intensieve care of er dan geen perslucht en zuurstof net komt, kon hij natuurlijk zelf wel invullen.
Maar helaas, het is nog een grote puinhoop.
Plots, is vandaag, er een groep potige dames in getrokken die alle muren aan het stukadoren zijn. Wandtegels worden aangevoerd. Volgens de heer Rangu, van de technische dienst, is de ruimte dinsdag klaar. Wij moeten het is nog zien of ze dat gaat lukken.

Als laatste, als je op de 8e verdieping staat heb je wel een mooi uitzicht.

• 09 Oktober 2014 - 21:20

Doederina:

Zo, het gaat dus super voorspoedig. Goed werk mannen.
    Groeten vanuit het prachtige Berlijn

• 09 Oktober 2014 - 23:42

Doortje:

Top hoor hoe het nu gaat.
    Zondag rustdag ook wel even fijn.

Groetjes nu nog uit alphen

• 10 Oktober 2014 - 08:53

Maria:

Fijn dat nu alles wat soepeler verloopt en goed dat jullie ook nog van het mooie uitzicht genieten. Succes nog

• 13 Oktober 2014 - 09:27

Joke:

Jullie schieten goed op mannen. Zie op de foto dat de overburen solidair meebouwen met jullie.