Eind goed al goed - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Eind goed al goed - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Eind goed al goed

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

19 Oktober 2014 | Moldavië, Chisinau

Vrijdag was het dan zo ver. Het formele einde van het project Oncologisch Instituut. Een project waar wij met alle voorbereiding zo’n drie jaar mee zijn bezig geweest. De eerste zorg was het verkrijgen van het benodigde budget ter grote van € 78.000. Dat is gelukt met dank aan: R.K. Wees en Oude Lieden Fonds, Emmaus Bilthoven, Salomons hulp Fonds, Ziekenfonds Bode, Joh. Donk-Grote stichting, Dr. Hofstee stichting en Wilde Ganzen. Jammer genoeg hebben wij een te kort van bijna € 5.000. Maar het succes mag er zijn. In 4weken tijd zijn er 160 medische gas afname punten geplaatst. Voor ons een nieuw hoogte punt. Ik vraag mij wel eens af waar eindigt dit. Ik weet nu al dat het volgende project in 2015, 1e kinderziekenhuis, het er zeker 200 gaan worden.
Terug naar vrijdag middag.
Om 16.00 uur hadden zich zo’n 50 medewerkers van het operatie centrum en intensieve care verzameld in de centrale entree. In het bijzijn van Dr. Rodica Mindruta, Dr. Stepa, de heer Rangu werden wij toe gesproken door de directeur van het Instituut Dr. Cernat. Voor het Instituut is de aanleg van het medische gassen net een grote stap vooruit.
Hij bedankte, onze coördinator George Hille, voor zijn inzet. Ook al waren de gesprekken niet altijd even makkelijk geweest en liepen ze soms erg stroef. Hij ging in op de bijzondere wijze waarop de vrijwilligers groep Urgenta het project heeft uit gevoerd. Met veel vakkennis, inzet, netheid, discipline is er gewerkt. Het heeft op hem, maar ook bij velen in het ziekenhuis, diep respect en bewondering achter gelaten. Als uiting daarvan ontvingen wij uit zijn handen een appreciation als dank voor al het werk.
Hierna werd een plaquette onthuld in de hal welke verwijst naar de samenwerking met de Stichting Werkgroep Urgenta en al de donateurs die het financieel hebben mogelijk gemaakt. Aansluitend heeft Jan Scheerder het oplevering document ondertekend als officiële overdracht van de medische gassen installatie net aan het Oncologisch Instituut.
Zoals eerder geschreven hier eindigt 3 jaar werken aan een mooi project. Zeker er waren best een aantal hobbels maar het succes overheerst toch bij mij. Tot slot bedank ik mijn maatjes die met veel plezier dit hebben gerealiseerd.

• 22 Oktober 2014 - 13:47

Jan Speelman:

Denk dat jullie een voldaan gevoel hebben , hele mooie prestatie. Veel respect vr.gr jan