7e werkdag - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu 7e werkdag - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

7e werkdag

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

04 Mei 2015 | Moldavië, Chisinau

Het is vandaag alweer de 7e werkdag geweest van ons project in het 1e kinderziekenhuis in Chisinau, Moldavië.
Ik moet zeggen, het zit ons niet mee. De sparingen van de gang naar de verloskamers zijn echt hindernissen. Maar wij gaan gestaag verder met ons werk.
Vandaag zijn alle balken met de basis punten geplaatst en afgelast. De mannen uit het hoge noorden werken hard om alle leidingen en aftakkingen te plaatsen. Jo en ik zijn inmiddels gestart met het lassen van de hoofdleiding en haar aftakkingen naar de verloskamers. Cosmin is gestart met het boren van de sparingen in het operatie centrum. Wietze en Ype zijn aansluitend gestart met de oversteek van verloskamers naar operatie centrum te maken.
Constantijn werkt aan de laatste aftakkingen in de verloskamers.
Tussen door hebben wij nog even een operatie lamp geplaatst.
Beide Jannen hebben de 3e verdieping afgemonteerd en deze is definitief klaar. Er wordt daar door de medewerkers van de afdeling opgeruimd en de schade hersteld. Deze afdeling zal net zo als de begane grond weer snel in gebruik genomen worden.
De samenwerking met de medewerkers van het ziekenhuis lopen goed. Wij hoeven maar te kikken en het wordt geregeld mede dankzij Cosmin die weer veel vertaal werk doet.

• 05 Mei 2015 - 16:35

Rob Van Oort, Foundation Smilesformoldova:

Mijn grote waardering voor het werk wat jullie doen.
    Goede herinneringen aan het project wat wij in 2010 samen met George Hille hebben gedaan in het oncologisch instituut.
    Vrijwilligers werk in optima forma! Hulde!
    Veel succes gewenst,
    Rob van Oort