Start dag zondag 25 oktober. - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Start dag zondag 25 oktober. - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Start dag zondag 25 oktober.

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

25 Oktober 2015 | Moldavië, Chisinau

Vandaag , 7 man sterk, gestart met fase 2 van ons project in het 1e kinderziekenhuis, Chisinau, Moldavië.
Aansluitend op de werkzaamheden van j.l. mei bouwen wij nu verder op de afdeling Chirurgie en Stomatic.
In totaal worden op de intensive care en operatie centrum zo’n 70 afnamen punten zuurstof en perslucht aangebracht. Tevens een paar koolzuur aansluitingen.
Wij zijn ontvangen door de directie, artsen en technici. Waarmee wij een rondgang hebben gemaakt langs het uit te voeren project deel in bouwdeel E. Zijdelings even gevraagd of de aangelegde installatie in het voorjaar nog problemen heeft opgeleverd. Dat was niet het geval. Men is juist uiterst tevreden over het systeem.
Na de rondgang zijn wij daadwerkelijk gestart.
De perslucht hoofdleiding hadden wij in het voorjaar binnen het gebouw gebracht en vandaag is de verbinding gemaakt door Devin en Constantijn. Een lastig klusje wand het lag nogal diep in de vloer.
Zoals gewoonlijk zijn Wietze en Ype gestart met het plaatsen van zadels voor de hoofdleiding in het gebouw. Zodat Devin een begin heeft kunnen maken met de aanleg van de koperen hoofdleiding Cosmin is samen met Constantijn gestart met het boren van de sparingen.
Jan en Arnold zijn gestart met het plaatsen van de balken waar de afnamepunten in worden aangebracht.

Al met al een goede start kunnen maken zo’n eerste dag. Wij hebben er zin in.

• 25 Oktober 2015 - 20:43

Maria:

Oké mannen zet hem op, voor de mensen die jullie hulp zo hard nodig hebben.

• 26 Oktober 2015 - 09:10

Fimke:

Gelijk de eerste dag al door een leiding geboord hoorde ik, het begint goed heren! haha!
    Wat gebeurt daar eigenlijk met Devin???

• 26 Oktober 2015 - 14:42

Doederina:

De start is al gemaakt, geweldig. Er worden weer halsbrekende toeren uitgehaald om er bij te kunnen of ????.