Laatste werkdag. Dag 12. - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Laatste werkdag. Dag 12. - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Laatste werkdag. Dag 12.

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

06 November 2015 | Moldavië, Chisinau

Vandaag de laatste zaken geregeld. Onze containers opgeruimd en geplaatst in de zeecontainer welke het ziekenhuis te beschikking heeft gesteld.
Slavic heeft de trappen en steiger meegenomen naar Floresti. Daar wordt een nieuwe keuken geplaatst. Een project van Project Hope en onder andere de firma Cofely uit Nederland. Wij lenen ons klimmateriaal deze winter aan het uit.
Vanmiddag een heuse persconferentie meegemaakt. Georganiseerd door het Ziekenhuis. De consul de heer de Groof was daarbij aanwezig. Zelfs verschillende interviews met de lokale pers. Het komt vanavond op het Journaal. Ben benieuwd 
Er is een plaquettes aangebracht op de gebouwen die wij hebben voorzien van het medische gassen net.
Goed wij zijn klaar. In 12 dagen 3 gebouwen opgeleverd. In totaal zijn 54 afname punten zuurstof, 57 afnamepunten perslucht en 3 koolzuur afnamepunten geplaatst. Circa 800 meter medisch koperen pijp verwerkt. 400 meter kunststof balken geplaats.
Een prestatie waar wij er trots op zijn.
Morgen gaan moe maar voldaan naar huis. Bedankt alle reactie zowel op Faceboek als waarbenjij. nu

• 06 November 2015 - 17:43

Truus Koster:

Beste mannen van Urgenta, proficiat dat jullie deze klus weer hebben geklaard.
    Elke keer weer lukt het jullie de voorgenomen werkzaamheden af te krijgen.
    Zoveel mensen in Moldavie hebben hier al profijt van gehad; echt om trots op te zijn.

Ja, in het ziekenhuis in Floresti zal een nieuw keukengebouw met inventaris worden gerealiseerd.
    Maar dit wordt niet door project HOPE gedaan, maar door Stichting MAX Maakt Mogelijk, ondersteund door enkele belangrijke sponsors. Het bedrijf Cofely-GDF-Suez levert know-how en helpt bij de aankoop van materialen. We hopen dat de klus binnen enkele maanden geklaard zal zijn.

Ik wens jullie een goede reis terug naar Nederland en zeker tot ziens.
    Truus Koster , coordinator Stichting MAX Maakt Mogelijk