Sparingen klaar. - Reisverslag uit Leova, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Sparingen klaar. - Reisverslag uit Leova, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Sparingen klaar.

Door: Arnold vanrijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

16 September 2016 | Moldavië, Leova

Vandaag is er een eind gekomen aan het boren van alle sparingen. 58 sparingen van 32mm en 1 sparing van 115mm. Een hele klus met een diamantboor gekoeld met water. Een waterzuiger is onontbeerlijk. Anders wordt het een water ballet. Patiënten verplaatsen, behandelkamers tijdelijk sluiten. Emmer zoeken om water te tappen. Kortom veel werk, kilometers lopen, maar het is klaar. Beide Jannen hebben alle basisbalken geplaatst. Ype en Jan zijn begonnen op de 1e verdieping met aanleg van het leidingwerk naar de acute opvang. De donkere tijden zijn voor beiden over. Torsten heeft de verbinding tussen compressorruimte en hoofdgebouw afgewerkt. Het wachten was op een fles acetheleen gas voor het solderen. De onze was inmiddels leeg. Het heeft wel lang opzich laten wachten maar eind van de middag was hij er dan. Morgen ochtend vroeg onze eigen acetheleen fles er mee vullen en dan kan er weer worden gesoldeerd.