Eind goed al goed - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Eind goed al goed - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Eind goed al goed

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

17 April 2017 | Moldavië, Chisinau

Het is even erg stil geweest. Maar we zijn al weer een paar dagen allemaal thuis. Niet dat er nu iets ergs is gebeurt. Maar ik heb gewoon niet de tijd gehad om nog een stukje te schrijven over ons werk in het 1e kinderziekenhuis in Chisinau, Moldavië.
Er is erg hard gewerkt in de dagen na mijn laatste verslagje. Bouwdeel O, K en E zijn maandag 10 april opgeleverd.
Dit was de laatste fase van een lang project welke wij zijn gestart in 2015.
In totaal hebben wij zo'n 260 afname punten zuurstof, Air en koolzuur geplaatst in het ziekenhuis. Zo'n 300 meter balken geplaatst. 600 meter koperen pijp gesoldeerd. 250 sparingen geboord met de diamantboor.
10 vrijwilligers hebben in totaal 9 weken verdeeld over de een periode van 3 jaar zich bij dit project ingezet. Totale kosten € 254.000.
Het ziekenhuis heeft mede door onze inzet een enorme boost gekregen.
Afgelopen woensdag 12 april is ons project in het journaal geweest van Pro Tv Chisinau.
Kijk op onze Facebookpagina daar staat de link naar Pro TV Chisinau.

Wij zijn druk met ons volgende project. Het Valitin Ignatenco kinderziekenhuis. De werkzaamheden zijn begroot op € 126.000.
Financiële ondersteuning is meer dan welkom.