V. Ignatenco Chisinau Moldavië - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu V. Ignatenco Chisinau Moldavië - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

V. Ignatenco Chisinau Moldavië

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

28 September 2017 | Moldavië, Chisinau

Afgelopen week zijn de verticale sparingen geboord. Later, in oktober, worden de 22 mm koperen leidingen ingebracht als aanvoer van zuurstof en perslucht voor de afdelingen op 6 verdiepingen.
Deze weken worden de laatste materialen geleverd . Waarna begin oktober de vrachtwagen zal vertrekken naar Chisinau, Moldavië.
8 vrijwilligers volgen op 14 oktober voor de aanleg van de installatie. Er zal worden gestart op het operatie centrum en intensieve care. Je kunt ons ook volgen op onze Facebook pagine. Wij gaan weer van start. In september wordt er aangevangen in het V. Ignatenco ziekenhuis te Chisinau Moldavië.
In een deel van het ziekenhuis zijn Greggersen afname punten geïnstalleerd. Het onderhoud van dit systeem kost veel geld en is erg storingsgevoelig. Bij de uitvoering van ons project zullen we deze punten dan ook vervangen door de voor ons gangbare Parkodex afname punten van Entermed.
De project voorbereiding is bijna afgerond.
Het benodigde budget is bijeen gebracht door: Cornelia Stichting, Stichting Spaap, Stichting Talent, Johan Donk Stichting, Stichting Salomons Hulpfonds, Emmaus Bilthoven, Wees en Oude Lieden huis, Stichting Mitialto en Wilde Ganzen.
De leveranciers zijn, Entermed bv, Berko bv, Wolter

• 28 September 2017 - 11:44

Sasja Nijman:

Geachte heer Van Rijn,

Leuk en interessant om te lezen dat jullie zo goed werk verzetten in Moldavië.
    Wij hebben in het verleden ook de gasmanifolds van Medicop aan jullie geleverd.

Ik uw verslag viel mij op dat jullie ipv de Greggerson afnamepunten nu voor de Parkodex gasafnamepunten gaan kiezen.

In 2010 hebben wij, in samenwerking met de heer Scheerder van het UMCU, 60 zuurstof en 60 lucht Slidindex gasafnamepunten geleverd voor in de goten, ik zou graag willen weten wat nu jullie beweegredenen zijn geweest om dan nu voor de Parkodex gasafnamepunten te gaan.
    Is het slidindexpunt jullie ook niet goed bevallen?
    Jullie feedback zou van harte welkom zijn.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,
    MEDICARE UITGEEST BV

Sasja Nijman
    Manager Finance & Operations

• 28 September 2017 - 16:40

Jan Scheerder:

Beste mevr Nijman,

Het klopt wat u in het verslag gelezen heeft, het Ignatenco kinderziekenhuis in Chisinau heeft enkele jaren geleden op verschillende afdelingen zoals intensive care, operatiekamers en acute opvang de Greggerson gasafnamepunten geïnstalleerd met een leiding systeem dat na onze meting sterk vervuilt is!
    Op u vraag waarom wij geen slidindex gasafnamepunten van Medicare gebruiken heeft de volgende rede, in 2010 hebben wij vanuit het UMC-Utrecht de balkensystemen van de intensive care met de slidindex gasafnamepunten gekregen om deze in het Treime ziekenhuis te plaatsen en wij toen genoodzaakt waren om in de rest van het ziekenhuis ook de slidindex gasafnamepunten te gebruiken!
    In 2005 zijn wij gestart met onze projecten in Moldavische ziekenhuizen om de infrastructuur te verbeteren, daarbij vonden wij als stichting werkgroep Urgenta het van belang om op belangrijke plaatsen in het ziekenhuis zoals intensive care, operatiekamers, acute opvang een goed centraal medische gassensysteem te hebben en hebben toen als standaard gekozen voor de Parkodex gasafnamepunten!

Met vriendelijke groet,
    Jan Scheerder