Wat kan vrijwilligerswerk toch mooi zijn - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Wat kan vrijwilligerswerk toch mooi zijn - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Wat kan vrijwilligerswerk toch mooi zijn

Door: urgenta

Blijf op de hoogte en volg Arnold

07 September 2010 | Moldavië, Chisinau

Vandaag zijn wij precies 6 lange dagen aan het werk op de IC van het Treime ziekenhuis in Chisinau, Moldavië.
Wij gaan het fysiek wel merken maar zijn zeker niet minder enthousiast door geworden.In tegendeel de eerste unit van in totaal 4 units is vandaag in gebruik genomen. Doordat er nu aan 2 units gewerkt wordt is het een beetje krap maar het gaat goed. De artsen en verpleging zien nu de voordelen van het balken systeem achter de bedden. Meteen werd er 1 patiënt aan de zuurstof gelegd. En dat is nu zo mooi aan ons vrijwilligerswerk.Direct zie je,met eigen ogen,het resultaat van al onze inspanningen.
Dit geeft ons nog meer energie om het project totaal af te krijgen in de resterende 4 dagen.Artsen en verpleging geven aan dat er nog meer patiënten kamers zijn waar onze installatie hard nodig is.
Vandaag nog meer succes!De medische lucht compressor is afgeleverd. Weliswaar een week later dan verwacht.Direct met een aantal medewerkers van de technische dienst de compressor op zijn plaats gezet. Een heikel karwei want er is totaal geen coördinatie of overleg. Gelukkig hebben wij onze Cosmin bij ons die direct als natuurlijk leider optrad.
We hebben ook een "stille Willy"onder ons. Hij heet Constantijn Eekhout. Hij heeft de elektrische installatie in de balken gewijzigd. Een grote klus mag ik wel zeggen. Daarom vandaag de man van de dag is: Constantijn.

• 07 September 2010 - 19:42

Annette Van Rijn:

Go Constantijn, Go Constantijn!!!

• 08 September 2010 - 08:59

Ma En Jan:

Constantijn wij zijn heel erg trots op jou.

• 08 September 2010 - 14:15

Fimmes:

Constantijn een stille willie...klopt helemaal! :D
    Topper is ie, maar dan moet ie niet met z'n armen over elkaar gaan staan natuurlijk :p

• 09 September 2010 - 08:45

Hetty:

beetje late reaktie, maar da's mijn Stille Willy.
    Supertrots!