Druk,druk,druk,druk - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Druk,druk,druk,druk - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Druk,druk,druk,druk

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

10 November 2011 | Moldavië, Chisinau

Ach wat zal ik vandaag aan jullie melden? Het was buffelen op het Ok centrum op zijn zachts gezegd.Vanaf 08.00 uur tot 17.30 gewerkt aan het aanleggen van het leidingnet. Koperen pijp van 22 en 15 mm aanbrengen in onderandere de gang van het Ok centrum.Die gang is circa 80 meter lang. Veel buig werk om vloerbalken heen en boorwerk.
Jo, Witse en Constantijn hebben zich over het buigwerk ontvermd. En ik? Klikzadels plaatsen waar de buizen in worden gemonteerd. Eerder op de dag zijn Jan en Cosmin bezig geweest met het afmonteren van de monitoren op de Intensieve care.Vanmiddag, na het OK programma, zijn zij bij gesprongen om de OK's 3 en 4 te voorzien van de balken. Waar uit uiteindelijk de zuurstof en perslucht zal komen.
Met het etheleengas vandaag niet gewerkt. Wij vinden het te gevaarlijk. Ondertussen het adres gevonden, via Dr Manole, in Chisinau van de leverancier. Dit bij de directie neergelegd met het verzoek een fles morgen te bestellen en te leveren. Want zaterdag is onze soldeerdag. Dan is er circa 250 meter koperen buis te solderen. Een heidense klus want de installatie komt van uit de kelder tot op de 3e verdieping. Morgen willen wij samen met de td medewerkers de perslucht compressor op zijn plaats zetten. Op de inmddels aangelegde betonnen voet in de kelder. De kelder bestaat voor de grootste gedeelte uit technische ruimte met diverse niet meer werkende installaties.Het is er donker, vochtig en vol met raggen. Voor degene die nog steeds denken dat het een leuke vakantie is moet maar even komen om de boel wat af te stoffen. Vandaag geen foto. Ik had er gewoon de tijd niet voor.

• 10 November 2011 - 20:11

Ineke:

Vakantie is het vast niet, maar wel weer een heel avontuur zo te lezen! Goed bezig mannen!

• 11 November 2011 - 07:20

Koos Lamboo:

Ja dat is wel afzien, klasse zoals jullie het toch weer telkens voor elkaar krijgen om met vereende krachten zoiets te realiseren.
    Nogmaals mijn bewondering voor de inzet en, toch gezien jullie leeftijden zware werk.

• 11 November 2011 - 08:49

Annette Van Rijn:

Heeft Jo nog nog door iets bijzonders heen geboord deze keer ;-)

• 11 November 2011 - 10:49

Doederina:

Dit is echt buffelen zo te lezen, vandaar dat jullie steeds zo vroeg op bed liggen.(of heeft dit toch te maken met het bier en de vodka :-)) En Arnold je blijft het moeilijk vinden hé, van Wietske naar Wietse naar Witse, nee het is Wietze, of heeft de alcoho inname daar ook mee te maken ;-) maar zonder gekheid, mannen geweldig!!!!!

• 11 November 2011 - 13:04

Karla Eichhorn:

Dag Arnold, je bent er maar druk mee! Wat een werk zeg, het lijkt me nogal primitief allemaal. Mooi dat je er verstand van hebt. Neem je ook een beetje rust af en toe? Geen leuke vakantie, maar ploeteren. Heel veel succes! Hartelijke groet en goed weekend?? Karla.

• 12 November 2011 - 10:38

Cobie & Drea Van Oss:

He Jo
    Eindelijk de tijd genomen om jullie project te bekijken en te reageren (sorry)
    Na alle verhalen op donderdag aan de tap, lees ik nu dat het inderdaad aanpoten en improviseren is daar.
    Maar zoals ik je al jaren ken is er voor ieder probleem aan oplossing van jou.
    Probeer er iets moois van te maken daar en als je niet aan ,de liters' komt dan haal je dat maar weer hier in Alphen in.
    Succes allemaal
    Groetjes Cobie en Drea