Instructie OK centrum Treime - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Instructie OK centrum Treime - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Instructie OK centrum Treime

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

16 November 2011 | Moldavië, Chisinau

Vandaag stond in het teken van het geven van informatie over ons installatie en gebruik aan de artsen en anaesthesie van het OK centrum.
Een grote groep belangstellenden werd op profesionele wijze door onze technische partner, en vriend, Cosmin Costea uit gelegd hoe de installatie is opgebouwd en functioneerd. Hoe de afname klokken moeten worden gebruikt en op welke wijze de apparatuur moet worden aangesloten.
Er waren best veel vragen vanuit de groep wat ons positief stemde. Aan het eind werd nog eens herhaald, door één van de artsen,dat zij zich schaamde over het feit hoe de directie met de lunch faciliteiten zijn omgegaan.
Vele medewerkesr hebben ons persoonlijk bedankt. En dat doet ons weer goed.
Aan het einde van de morgen zijn wij naar het kinderziekenhuis Cotaga gegaan om daar de directeur George Grossu te begroeten. Een zeer hartelijke en deskundige man die ons met open armen begroete. Daarna even bij onze keukenprinces Tamara langs gegaan.
Aansluitend door naar het ziekenhuis voor Moeder en Kind om daar een aantal apparaten te belijken en toelichting te geven. Met Directeur Savin een kleine rondgang gemaakt door het ziekenhuis.Neonatologie bezocht aldaar de bedden bekeken van de pasgeboren baby's. Er worden in dit ziekenhuis zo'n 8.000 babay's per jaar geboren en er komen zo'n 25.000 patienten op jaar basis naar het ziekenhuis.
Bedjes voor pasgeboren baby's zijn erg nodig in dit ziekenhuis. Voor 2014 staat een project gepland. De komende tijd zullen wij ons buigen welke mogelijkheden wij hebben om dit ziekenhuis te voorzien van apparatuur.