Bezoek - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

05 Mei 2015 | Moldavië, Chisinau

Aan het einde van de middag hebben wij bezoek gekregen. De Consul van de Nederlandse Ambassade de heer Robert de Groof en leden van de Rotary Cosmopolitan Chisinau. Met veel belangstelling en erg onder de indruk zijnde van wat wij prestaties hebben zij een rondgang gemaakt onder leiding van de directeur Savin. Wij hebben vele complimenten mogen ontvangen.

Vandaag op de verloskamers is alles afgelast en gaan de Jannen daar de deksels sluiten
Inmiddels hebben Witze en Ype de overgang gemaakt naar het operatie centrum. Waar in totaal 4 kamers met de voorbereiding kamers voorzien van onze afname punten. Het is en blijft een enorme klus. Wij verwachten donderdag in de loop van de dag er mee klaar te zijn.
Lopen daardoor wel behoorlijk achter op onze planning. Ook de directeur de heer Savin maakte vandaag daar al een opmerking over. Morgen gaan wij zien of bouwdeel E in deze periode gerealiseerd kan worden.

Inmiddels zijn de compressoren elektrisch door Constantijn aangesloten. Er is zelfs getest of alles functioneert. Gelukkig geen echte problemen ondervonden. Zo is één van de 2 operatielampen gezamenlijk met de ziekenhuis technici aangesloten, werkt prima. De 2 operatietafels zijn naar hun plek gebracht en worden door de technici van het ziekenhuis elektrisch aangesloten. Beide zijn van UMCU Utrecht, van het fabricaat Maquet. Deze zijn door ons een week of 6 terug in het UMCU gedemonteerd. Ze gaan een 2e leven te gemoed.