De laatste werkdag, en dan……………………………………………….. - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu De laatste werkdag, en dan……………………………………………….. - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

De laatste werkdag, en dan………………………………………………..

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

08 Mei 2015 | Moldavië, Chisinau

Vandaag zijn we aan het afronden geweest. In de morgen de laatste zaken gemonteerd. Zo ook de operatietafel.

Aansluitend naar het Treime ziekenhuis geweest. Waar wij 5 jaar geleden de intensieve care en operatiekamers hebben gedaan. Ik denk bijna drie geleden is het ziekenhuis gestart met de renovatie van de intensieve care plus een uitbreiding met 4 kamers. Wij waren vandaag uitgenodigd om eens te komen kijken hoe de vorderingen er voor staan. Het ziet erg goed uit. De laatste afbouwwerkzaamheden lopen en dan kan de gerenoveerde IC in gebruik genomen worden. Wat moeten de medewerkers een geduld hebben gehad. Meer dan 2 jaar wachten om haar werkomgeving in gebruik te mogen nemen.
Natuurlijk was het niet zonder reden om ons uit te nodigen. De 4 kamers hebben immers onze systemen nodig. Opnieuw aan de directie uitgelegd dat wij het best willen doen maar dat wij er geen fondsen voor hebben. De kosten voor deze uitbreiding moet door het ziekenhuis zelf worden gedragen. Zij moeten zich richten tot onze coördinator George Hille.

Terug in het kinderziekenhuis onze materialen geïnventariseerd en opgeborgen in een zeecontainer. Want in Oktober/November dit jaar komen wij terug voor de 2 fase. Zijnde bouwdeel E, O en A.
Na het maken van de groepsfoto hebben we afscheid genomen van een aantal medewerkers welke ons hebben bijgestaan. Het was een mooie tijd, veel meegemaakt en ook afgezien.
Het blijft en ik weet niet voor de hoeveelste keer altijd weer bijzonder. Het is een virus waar geen medicijn voor is gevonden.
Van mij uit wil ik mijn mede vrijwilligers hartelijk danken voor hun aandeel in dit project.

En natuurlijk onze donateurs:
Stichting Talent, R.K. Wees en Ouden Lieden Huis, Cornelia Stichting, Hofstee Stichting, Salomons Hulpfonds, Emmaus Bilthoven, Johanna Donk Grote Stichting, Stichting Spaap en Global Grant.

En onze leveranciers:
Entermed, Wolter&Dros, Dick Smits, Berko, Ricua, Hol, SG Verpakkingen en de Hilversumse Verhuisservice.

• 08 Mei 2015 - 17:59

Maria:

Zo mannen dat hebben jullie maar weer gepresteerd, knap stukje werk afgeleverd en dat er maar veel mensen mee geholpen kunnen worden.
    Een goede terugreis, alle moeders zullen met Moederdag wel voor jullie klaarstaan.

• 08 Mei 2015 - 18:34

Doederina:

Ik sluit me volledig aan bij Maria, wat zijn we weer trots op onze mannen. Een dikke duim

• 08 Mei 2015 - 19:01

Fimke:

Ik heb vandaag enkele foto's gezien van de resultaten in het Treime. Wauw wat ziet dat er mooi uit!
    Ik wens jullie allen een heel fijne vlucht toe en geniet er maar van om weer thuis te zijn.