Jaaaaaaaa Weekend en wij maar werken - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Jaaaaaaaa Weekend en wij maar werken - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Jaaaaaaaa Weekend en wij maar werken

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

13 November 2011 | Moldavië, Chisinau

Ja je leest het goed. Het gehele weekend hebben wij doorgewerkt aan ons installatie project in het Treime ziekenhuis in Moldavie.
Gisteren en vandaag hebben wij alle balken kunnen plaatsen en solderen. Dit was mogelijk omdat er in het weekend alleen maar spoed eisende gevallen worden geopereerd.Voordat hadden wij OK 1 en 2 zover klaar dat daar in het weekend geopereerd kon worden.
Een hele klus kan ik wel zeggen. Zaterdag hard gewerkt tot 18.00 uur. Daarna naar ons hotel,gegeten en naar onze hotelkamer.Ik spreek niet voor de anderen maar ik zat er gisteravond er volledig doorheen. Na een borrel in bed gekropen. Cosmin, mijn hotel maat, lag al te ronken. Vanmorgen redelijk hersteld van de vermoeidheid maar toch weer aan de slag om 08.00 uur.de installatie zowel perslucht als zuustof staat sinds vanmiddag onder druk. Zodat wij morgen kunnen constateren of er lekkages zijn.
Jo, Constantijn en Wietze gaan de morgen leidingen naar de kelder verder solderen en de medsiche lucht compressor op zijn plaats zetten.Jan en ik gaan op het OK centrum de laatste 6 OK de deksels sluiten. Dinsdag de zuurstof batterij plaatsen en dan zijn wij klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, verwachten wij.
Woensdag naar het 1e kinderziekenhuis om daar een aantal geleverde medische apparaten aan te sluiten.
Donderdag terug naar Treime ziekenhuis om de monitoren plaatsen op IC en Ok centrum.
Vrijdag al onze gereedschappen opbergen in onze kasten en vervoeren naar de stad Floresti. Waar volgend voorjaar ons volgend avondtuur zal beginnen in het provincie ziekenhuis op de afdeling Moeder en Kind, Voor Stichting Max maakt Mogelijk in samenwerking met Stichting Hope.

• 13 November 2011 - 20:29

Doederina:

Zo, wat geweldig, jullie zijn echte bikkels, hulde, hulde, hulde. Zelfs uit Denemarken zeer positieve geluiden gehoord over jullie.

• 14 November 2011 - 07:24

Koos Lamboo:

Klasse wat jullie weer realiseren daar in het verre Moldavie.
    Zeker als alles gaat werken zodat je weer met een tevreden gevoel naar je werkzaamheden terug kan kijken.
    Succes de komende dagen.

• 14 November 2011 - 08:42

Ingrid:

Hallo Arnold,
    het is weer geweldig om te lezen. Heb veel respect voor hetgeen jullie daar in zo'n korte tijd voor elkaar krijgen!
    groeten Ingrid