Dag vol stress maar eind goed al goed - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Dag vol stress maar eind goed al goed - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Dag vol stress maar eind goed al goed

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

12 Mei 2011 | Moldavië, Floreşti

Het was me het dagje wel. Vanmorgen formeel afscheid genomen van Dr. Manole. Om 9.00 uur zaten wij al aan de cognac met het nodige eten waar een kleuterschool wel 2 dagen van kon eten. De laatste technische zaken geregeld en de materiaal wagens opgeladen. Dan denk je dat is een abc-etje. Nou dat pakte anders uit. Rijd een gesloten bestelbus het ziekehuis terrein op waar ik meteen van zij daar passen onze kasten niet in. Toch doen en de mensen van het ziekenhuis komen na een uur proberen en debateren tot de zelfde conclusie. Wat nu? Cosmin stelt voor een vrachtwagen met kraan te laten komen uit Chisinau maar dat kost wel 2 uur voor deze hier is. Na een klein uur komt er en auto ambulance aangereden. Daar zal dan al onze zaken op geladen worden. Ik vind het een hagelijke ondernemening maar de chauffeur van de wagen zegt, in het half duits dat het geen probleem is. Na een half uur alles opgeladen en vastgezet en op weg. Wij weer aan de koffie met Dr Manole en afschied genomen. Terug naar Cas Max om daar onze bagage op te halen. Dan denk je dat is zo gebeurt. Niets is minder waar ook hier een hartelijk afscheid wat zijn tijd nodig heeft. Afscheid genomen van de bewoners en van Vera onze gastvrouw. Eindelijk dan op weg naar Chisinau. Aangekomen in het Treime ziekenhuis waar onze spullen inmiddels waren aangekomen. In mijn ogen een groot wonder. Tot onze verrassing had Muruslav het hoofd van de TD de zaken al opgeborgen. Dan maar naar ons stam café om bij te komen van alle stress. Ons hotel opgezocht en even een slaapje genomen om daarna de stad in te gaan voor een hapje te eten. Cosmin vetrekt morgen als eerste zijn vliegtuig gaat om 06.00 uur in de morgen. Wij vertrekken in de middag om's avonds om 19.00 te landen op schiphol. Al met al zijn het zware maar succes dagen geweest.Dit is het laatste bericht voor wat betreft het project in Floresti. Aan allen die gereageerd hebben op mijn verhalen hartelijk dank. Tot het het volgende project.

• 13 Mei 2011 - 08:20

Ingrid Schimmel:

Hallo Arnold,
    Wat geweldig om elke dag je berichtjes te kunnen lezen. Ik draag geen petje maar anders zou ik hem voor jullie afnemen. Geweldig wat jullie doen.
    En nu........ vakantie?
    groetn Ingrid

• 13 Mei 2011 - 10:07

Jenny En Hans Hertog:

Goeie vlucht terug naar huis.
    Jullie hebben weer goed werk geleverd.
    Zullen daar in Moldavie erg blij mee zijn.
    Nu zie je maar hoe goed wij het hebben.

Groeten Hans en Jenny

• 13 Mei 2011 - 10:07

Jenny En Hans Hertog:

Goeie vlucht terug naar huis.
    Jullie hebben weer goed werk geleverd.
    Zullen daar in Moldavie erg blij mee zijn.
    Nu zie je maar hoe goed wij het hebben.

Groeten Hans en Jenny