Hij gaat lekker - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Hij gaat lekker - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Hij gaat lekker

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

05 Mei 2011 | Moldavië, Floreşti

Gisteravond was de site niet bereikbaar vandaar dat ik vrijdag morgen extra vroeg mijn bed uit ben om alsnog mijn verhaal te doen van gisteren 5 mei.
Het was een succes volle dag.
Jo is vollop bezig met het lassen van het leiding net op de 3e verdieping in het OK centrum. Cosmin leeft zich uit met het buigen en aanleggen van het leiding trace in elke OK. Roel is druk met het plaatsen van de horizontale goten vanaf de begane grond tot op de 3e verdieping. Jan en ik hebben ons gestort op het afmonteren van de afname punten van het Parkodex systeem geleverd door Entermed b.v. Het systeem waar uiteindelijk de aneasthesie en andere apparatuur op aangesloten zal worden.
De renovatie van het gehele OK complex vorderd ook goed. De planning is over 3 weken klaar te zijn. Ik vind dat wel erg optimistisch. Er zijn naar mijn inschatting daarvoor te weining werknemers van de aannemer aan de gang. Maar goed het centrum wordt voorzover ik ziekenhuizen gezien heb in Moldavie een van de modernste. Dat beseft ook dr Manole, de vice directeur van ziekenhuis, maar al te goed. Hij loopt als een trotse pauw
door het ziekenhuis heen. En is zeer ingenomen met alles wat Max Maakt Mogelijk tot nu toe heeft gerealiseerd.
Ik denk dat de man het gevoel heeft te dromen en dat hij binnenkort wakker schrikt dat alles wat hij heeft gedroomt niet waar is.
Morgen vrijdag 6 mei gaan wij starten in het Intensieve care centrum. Een lastige klus wand er is maar weing ruimte om onze afnamepunten in de balken te plaatsen. Jan en ik hebben protptype gemaakt en deze laten zien op de IC aan de dienst doende arts.
We kiezen er voor 2 punten horizontaal te plaatsen en daaronder een derde punt.
Het gebouw waar de compressor en zuurstof batterij in geplaats wordt is in middels in de afbouw fase. Zaterag kunnen wij de zaak gaan plaatsen.

• 06 Mei 2011 - 06:11

Martin:

Lekker dat het project goed de gang heeft. Suc 6 met de mannen en de vorderingen.