Een voldaan gevoel vandaag - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Een voldaan gevoel vandaag - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Een voldaan gevoel vandaag

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

04 Mei 2011 | Moldavië, Floreşti

Vandaag weer een stuk over de voortgang van ons project.

Het gebouw waar de medische lucht compressor en de omschakelbatterij voor zuurstof geplaatst zal worden vorderd goed. Vandaag is het dak geplaatst en worden de binnenmuren afgewerkt. Wij verwachten vrijdag/zaterdag dat de apparatuur door ons kan worden geplaatst.

Jo en Roel hebben zich de eerste drie dagen bezig gehouden met het naar boven,3e verdieping, brengen van de 22 mm perslucht en 15 mm zuurstof leiding net. Een hele klus want er zijn maar liefst 9 sparingen geboord met de diamantboor. Veel inproviseren, gesloten deuren, van ver water halen om de diamantboor te koelen.

Jan, Cosmin en ik hebben ons bezig gehouden met het plaatsen van de reha goten in het ok centrum en het plaatsen van de steunpunten waar de koperenleiding 22 en 15 mm wordt geplaatst. Ook een grote klus want op dit moment wordt het gehele OK centrum verbouwd. Er zijn heel veel werknemers van de lokale aannemer aan het werk. Wel erg gezellig al verstaan wij geen bal van elkaar maar dat mag de pret niet drukken.
Waar dat kan, helpen wij elkaar enigszins.
Vandaag heeft Cosmin geheel zelfstandig het leiding net zuurstof en lucht van 8mm gebogen in 2 OK kamers. Vinden wij een grote prestatie van hem.

De doos met matarialen is gelukkig terecht. Na veel zoeken en omschrijven hoe de doos er uit zag ging er bij een van de dames die over de magazijnen gaat een lamp branden.

Er komt nog een nalevering vanuit Nederland. Wordt naar Targu Mures gebracht door Vidotrans onze transporteur. Daar worden ze a.s. zondag opgehaald door Roman Cucireav. Ook een ingewikkelde afhandeling met de douane. Want eigenlijk zijn ze al in Moldavie volgens de papieren.
Ga zo nog een brief opstellen namens onze Stichting om een en ander toe te lichten.

Nou dat is het even voor dit moment tot morgen.

• 04 Mei 2011 - 21:16

Truus Koster:

Hallo Arnold en de mannen van de Urgenta groep.
    Fijn dat de doos toch terecht is....
    Vandaag is een 2e zending opgehaald bij Wolter & Drost door Vidotrans.
    Maar jullie kunnen deze ook prima gebruiken bij de volgende klus, heb ik begrepen.
    Morgen vertrekt Jan Slagter naar Moldavie, dus als jullie nog een extra man nodig hebben....hij komt rond 16.00 uur aan.
    Jullie zien Jan en de crew in ieder geval op zaterdag, als jullie worden gefilmd, voor het programma MAX Maakt Mogelijk. We zullen zorgen dat jullie dan de dvd van de uitzending krijgen. (Na uitzending in het 4e kwartaal 2011)
    Vanaf morgen ben ik 1 1/2 week met vakantie. Indien er iets is, kunnen jullie Taco bereiken, via de mail of zijn mobiele nummer.
    Veel succes met alle resterende werkzaamheden en hartelijke groet.
    Truus Koster

• 08 Mei 2011 - 14:03