Wandelen, slenteren, wandelen pfffffffffffffffff - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Wandelen, slenteren, wandelen pfffffffffffffffff - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Wandelen, slenteren, wandelen pfffffffffffffffff

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

28 April 2011 | Moldavië, Floreşti

Vandaag op tijd op gestaan voor het ontbijt. Contact gehad met Roman onze contactpersoon van Max Maakt Mogelijk. Hij is op dit moment in Brasov maar laat weten dat de vrachtwagen en compressor in Floresti zijn aangekomen. Vandaag staat op het programma een bezoek aan het Treime-,Oncologisch- en het Cotaga ziekenhuis. Tussen door nog even naar het vliegveld om onze bagage op te halen.

In het Treime gesproken met de directeur over de lading die gebracht is. Afspraak gemaakt wanneer wij de gelegenheid hebben om de administratie te doen. Verder bezoek gebracht aan het OK centrum voor het vervolg van ons project later dit jaar in het Treime. Goede oplossing gevonden voor het leiding tracé naar het centrum. Gaat ons redelijk wat tijd besparen.
Natuurlijk ook de IC afdeling bezocht waar wij te horen hebben gekregen dat alles naar wens functioneert. Maar waar de directie een verklaring zoekt voor het grote zuurstof verbruik sinds de nieuwe installatie. Wij vinden het een logisch gevolg. Er liggen gewoon meer patiënten aan de zuurstof dan voorheen.
Vervolgens zijn wij naar het Cotaga ziekenhuis gegaan om daar en beleefdheidsbezoek te brengen aan de directeur Grosu.
Er zijn in het geheel geen problemen met de installatie en zijn nog steeds uitermate tevreden.
Vanuit het Cotaga door naar het vliegveld om onze bagage op te halen. Ging eigenlijk vrij vlot. OP het vliegveld ontmoeten wij de coördinator voor de technische school van Max Maakt Mogelijk. De school maakt de meubels voor het Floresti ziekenhuis. Krijgen de materialen daarvoor via Max Maakt Mogelijk. Werden uit genodigd om te komen kijken. Dat was zo dicht bij het vliegveld dat wij er even zijn gaan kijken. Prachtig om te zien dat het initiatief zo goede uitwerking heeft op de leerlingen en natuurlijk de school zelf.
Inmiddels was het al erg laat in de middag geworden en werd ik gebeld door George Hille met de vraag waar wij waren want in het Oncologisch instituut werd er op ons gewacht. Zijn direct op weg gegaan naar het ziekenhuis. Werden door de directie verwelkomt en rond geleid door groot ziekenhuis met ruim 1000 bedden. Ook hier gaan wij een medisch gassen net aanleggen al zal dat pas in 2012/2013 zijn verwachten wij.
Bij vertrek was het inmiddels 20.30 uur in de avond. Nog even eten en dan naar ons hotel terug. Was een lange dag met veel lopen staan van één been op de andere maar was erg de moeite waard.

• 28 April 2011 - 20:32

Ineke:

Ik maak er een sport van de eerste reactie te geven ;-). Leuk je verslagen Arnold! Dank, groet aan het gezelschap en tot de volgende.

• 29 April 2011 - 07:31

Fimke:

Mannen, jullie moeten niet nu al de benen onder jullie lijf vandaan lopen, er moet nog zoveel werk verzet worden. Heel veel succes daar en doe de groeten aan Cosmin (ontmoet met Constantijn op de Medica)

• 02 Mei 2011 - 17:47

Constantijn:

Hmm.. ik hoop toch niet dat er in het Treime toch nog ergens een gaatje in een leiding geboord was, die ons niet opgevallen is.