Wat een dag! - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Wat een dag! - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Wat een dag!

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

29 April 2011 | Moldavië, Floreşti

Nou dat was me wat vandaag.Onze gereedschappen en ander materialen werden vandaag overgebracht naar Floresti. De directeur van het ziekenhuis Dr. Manole in Floresti had een vrachtwagen geregeld maar niet een middel kunnen organiseren om al onze zaken op de vrachtwagen te plaatsen. Loop ik buiten het ziekenhuis van Treime op de weg zie ik een kleine vrachtwagen staan met een kraan er op.Die is nodig om onze wagens op de vrachtwagen te plaatsen. Helaas was de chauffeur in geen velden of wegen te zien maar gelukig was er op de vrachtwagen een telefoonnummer aanwezig. Je begrijpt het al het nummer snel gebeld en ja hoor de chauffeur was bereid om ons te helpen.Om 11.00 was onze vrachtwagen geladen maar de vertegenwoordiger van het Floresti ziekenhuis was wel 300 Mlei armer. Zo'n 19 euro. Geweldig dat het allemaal zo gelopen is.
Rond 13.00 uur in de auto naar Floresti vetrokken. Een rit van 120 km. Onderweg gestopt in Capresti bij Casa Max waar wij slapen. Vera, zij beheert het verzorging centrum, had een warm ontvangst voor bereid.De kamer indelinge was snel gemaakt.Later die avond komen eten.
Wij, zonder bagage, door naar het ziekenhuis in Floresti. Daar ontvangen door Dr.Manole en direct aan de lunch.
Kort daarna kwam de vrachtwagen met onze gereedschappen die snel en vakkundig werden gelost door de medewerkers van het ziekenhuis.
Ook ons magazijn met de materialen uit nederland, inmiddels aanwezig, op de juiste wijze opgeslagen.
Samen met Dr.Manole de stad Floresti verkend. Er is weinig te doen in de stad. Maar toch het is goed om het centrum gezien te hebben.
Terug naar Capresti. Vera heeft on een maaltijd voorgezet om u tegen te zeggen. Heerlijk gegeten en zitten nu wat uit te buiken.
Morgen maken wij de voorbereidingen in het ziekenhuis zodat maandag direct egstart kan worden met het project. Tenslotte zijn wij daarvoor hier.

• 29 April 2011 - 19:23

Harrie:

Sorry Ineke maar nu ben ik het eerste
    Hallo Mannen
    Fijn voor jullie dat het eten zo goed
    ik heb anders mee gemaakt.
    Succes met de klus
    Harrie

• 29 April 2011 - 20:05

Doortje:

fijn dat een en ander mee zit vandaag.
    toy-toy met voorbereidingen morgen.
    mooi jullie te volgen via dit verslag.
    Groetjes Doortje

• 29 April 2011 - 20:32

Truus Koster:

Hoi Arnold en de rest van de Urgenta club.
    Ondanks herhaalde mails, is de vraag een vrachtauto met laadklep te regelen, dus toch niet goed opgepakt. Maar wat een prima oplossing! Die 19 euro betalen wij wel weer terug aan Dr Manole.
    Vera is inderdaad een geweldige gastvrouw. Dus jullie zullen daar goed verzorgd worden na een dag hard werken. Op zaterdag 7 mei zullen Jan Slagter en de TV crew van Omroep MAX in Floresti zijn, om de hele dag opnames te maken van de diverse afdelingen die nog hulp nodig hebben. Maar ook zullen er opnames van de Urgenta-groep gemaakt worden. Dit zal dan in het najaar op de tv te zien zijn.
    Hartelijke groet uit Hilversum, Truus

• 02 Mei 2011 - 17:50

Constantijn:

Blij om te horen dat het eten in elk geval goed is. Ik begrijp dat Floresti dus niet te vergelijken is met Chisinau.