Heen en weer heen en weer - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Heen en weer heen en weer - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Heen en weer heen en weer

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

30 April 2011 | Moldavië, Floreşti

Rare titel eigenlijk maar vandaag voelde ik me net een heen en weer bootje. En dat nog wel op koninginnedag. Weinig van gemerkt overigens hier.
Vanmorgen hard aan de slag gegaan met ons team. Alles uitgepakt en gesorteerd in het magazijn welke wij tot ons beschikking hebben gekregen in het ziekenhuis. Tot onze schrik ontbreekt er een doos met koperen hulpstukken. Stond op de paklijst van de leverancier dus de materialen moeten er zijn. Samen met dr Manole gezocht maar niet gevonden. Misschien staat de doos in het Treime ziekenhuis in Chisinau. Al snel besloten wij dat Cosmin en ik naar Chisinau rijden om daar te zoeken naar de vermiste doos. Een rit van 130 km over zeer hobbelige wegen vol met gaten.
Vandaar dat heen en weer gevoel. Want twee tellen recht op je stoel blijven zitten is er niet bij.
Maar goed wat moet dat moet. Jan, Jo en Roel blijven achter om het werk verder op te starten.
Eerst wel Treime gebeld met de vraag of er wel iemand aanwezig is om ons toegang te geven tot de ruimte. Gelukkig was dat het geval. Helaas onze inspanning is voor niets geweest. De doos niet gevonden dan maar weer terug naar Floresti. Onderweg meld Jan zich op de GSM de spanning is uitgevallen in het ziekenhuis en dat het mogelijk enkele dagen zal gaan duren voordat het is hersteld. Er is een generator defect zo heeft Dr Manole uitgelegd.
Wat een sof! Vandaag hadden wij de eerste sparingen willen maken.
Nu maar hopen dat maandag de elektra is hersteld.
Samen met Cosmin vanuit Chisinau maar direct doorgereden naar het ziekenhuis om ze op te halen.
Waren daardoor erg vroeg terug in Casa Max.
De meeste bewoners zaten lekker buiten van de zon te genieten. Wij zijn aangeschoven en hebben onder andere Bingo gespeeld. Met een aantal bewoners gesproken over onze activiteiten in het ziekenhuis. Zij waren erg geinterreseerd in wat wij daar nu eigelijk doen. Begrepen totaal niet dat wij dit op volledig vrijwillig basis doen. Gelukkig was onze vriend Cosmin erbij om teks
Zo heeft onze eerste werkdaag toch een vrolijk einde gehad.

• 01 Mei 2011 - 08:44

Martin:

Suc 6 met het vervolg , zit even tegen maar probleempjes zijn er om opgelost te worden. Groetjes

• 01 Mei 2011 - 12:26

Geert De Jong:

Ja, Ja.
    In de zon en Bingo spelen. Drankje derbij. Genoeg gekheid. Hoop dat jullie verder kunnen zonder die hulpstukken. Versturen per vliegtuig is dat duur en komt het dan nog op tijd aan??? Kan misschien een oplossing zijn? Verder wens ik jullie veel succes en doe de groeten aan die Lange.
    Geert

• 02 Mei 2011 - 17:54

Constantijn:

Ohw! Het zit weer eens een keertje tegen hoor, alwéér iets verdwenen dus! Hopelijk komt het nog boven water, en anders maar weer naar de bouwmarkt? Of zit die niet in Floresti, en moet je dan alsnog een keer weer terug naar Chisinau?
    Oh, en die stroom die uitviel, ik had het er met Roel over voordat hij zich bij jullie aanmonsterde, en hij gaf al aan dat hij niet zo heel erg goed was met elektra, hij heeft toch niet... :)