Wat heerlijk om aan het werk te zijn - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Wat heerlijk om aan het werk te zijn - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Wat heerlijk om aan het werk te zijn

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Arnold

02 Mei 2011 | Moldavië, Floreşti

Nadat we afgelopen woensdag zijn vetrokken in NL en vele zaken hebben geregeld en meegemaakt is fantasties dat wij vandaag aan het werk te zijn in het provincie ziekenhuis Flosresti.
Niets is mooier dan bezig te zijn met iets waardoor je, je medemensen kunt helpen.
Vandaag gestart met het aanleggen van het medische gassennet op het OK centrum van de afdeling Chirurgie. De verbouwing van het OK centrum is momenteel gaande met geweldig inbreng van Jan van de Berg,van stichting Hope, onder verantwoording van Stichting Max Maakt mogelijk.
Aansluitend zal er door ons op de Intensieve care, en de daar aanwezige OK, dezelfde medische gassen systemen worden aangelegd.
Vanmorgen om 8.00 uur gestart tot 18.30 doorgewerkt. De sparingen zijn geboord tot aan de ruimte waar de perslucht compressor en de zuurstof batterij komt te staan. De goten waar de afname punten zuurstof een perslucht in worden geplaatst zijn voor de helft gereed.

Vandaag ook veel contact gehad met NL over de zoekgeraakte koperen hulpstukken. Essentilee voor onze werkzaamheden want zonder kunnen wij eenvoudig weg de koperen buizen niet aansluiten. Er word samen met betrokkenen gewerkt aan een oplossing.
Op dit moment wil ik toch wel mijn dank uitspreken aan Bjorn Rekers van Wolter ern Dros , Amersfoort. Hij heeft zich vandaag erg in gespannen om er voor te zorgen dat de ontbrekende koperen hulpstukken morgen beschikbaar zijn. Zodat deze opnieuw vervoerden kunnen worden naar Modavie. Hopende dat de materialem optijd aankomen voor ons om het project te kunnen realiseren.
Het zal zeker niet aan ons enthousiasme liggen.

• 02 Mei 2011 - 19:06

Ineke:

Aan het werk klinkt goed. Jullie zijn vast al ontzettend productief geweest. Ik duim mee dat de hulpstukken nog op tijd komen!!

• 03 Mei 2011 - 05:44

Eef:

Met bewondering lees ik dagelijks je relaas. Wat een leuk en dankbaar werkt lijkt mij dit. Ik kijk al weer uit naar je nieuwe belevenissen.

• 03 Mei 2011 - 06:25

Koos Lamboo:

Nou dat is beter dan alle toestanden rondom een BBQ en Bingo, het is te hopen dat het werk voorspoedig blijft gaan en dat jullie er wat moois van maken.
    Hier verder alles oke en het gaat zijn gangetje.

• 03 Mei 2011 - 06:44

Annette:

Waar blijven de leuko foto?!

• 03 Mei 2011 - 06:57

Martin:

Als je terug bent zal ik je helpen herrineren aan deze woorden.

Wat heerlijk om aan het werk te zijn.
    Hahahahahahha.

Suc 6 en doe je best.

• 03 Mei 2011 - 18:43

Martijn En Judith:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. wat een geluk dat de chaufeur jullie wilde helpen met jullie vracht. ik hoop dat de spullen er op tijd zijn. nog veel werk plezier allemaal en wij lezen wel weer of alles gelukt is.
    groetjes martijn judith en de kinderen