Wat hebben wij het toch goed in ons rijke NL - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu Wat hebben wij het toch goed in ons rijke NL - Reisverslag uit Floreşti, Moldavië van Arnold Rijn - WaarBenJij.nu

Wat hebben wij het toch goed in ons rijke NL

Door: Roel Hoogenkamp

Blijf op de hoogte en volg Arnold

03 Mei 2011 | Moldavië, Floreşti

Roel Hoogenkamp is 1 van de teamleden die op vrijwillge basis werkt aan het medischgassen project in het ziekenhuis te Floresti. Hieronder volgt Roel zijn indrukken.

Ik ben nu bijna een week in Moldavie. Je voelt de armoede om je heen maar iedereen kijkt je met een blij gezicht aan.
Elke morgen loopt de wekker af om 06.00 uur. Na ons ontbijt vertrekken wij richting het ziekenhuis wat op zo'n 25km afstand ligt van Casa Max.

Daar beginnen dan onze werkzaamheden met het aanleggen van het medische gassen net. Een luxe welke in westeuropa de normaalste zaak van de wereld is maar in een land als Moldavie erg uitzonderlijk is.
Mooi dat ik hier mijn steentje aan kan bijdragen.
Ik had van te voren geen enkel idee in welke situatie ik terrecht zou komen maar dit slaat echt alles.
Mensen die met de koe op stap gaan. Je komt ze zomaar langs de weg tegen. Wij laten bijvoorbeeld alleen de hond uit. Dan moet het nog wel redelijk weer zijn. Maar hier is het de gewoonste zaak van aller dag.

Afgelopen zondag zijn wij op uitnodiging van Vera, Casa Max, met de paard en wagen er op uit getrokken. Een fantasyisch ervaring was dat. Mooi weer en de natuur wonderschoon met een heerlijke bbq.
Wonderlijk dat dit vervoermiddel hier nog zoveel gebruikt wordt.

Mensen leven heel eenvoudig. Moeten elke dag ploeteren om aan hun basis behoefte te komen.
Wat hebben wij het toch goed in ons rijke Nederland.

• 03 Mei 2011 - 19:55

Doortje:

Het maakt vast veel indruk verblijf en werk in Modavie.
    Petje af voor jullie vrijwilligerswerk!
    Mooi project gaat vast goed verlopen.
    Fijn voor mensen Floresti en omgeving!
    Groetjes uit Alphen

• 04 Mei 2011 - 19:44

Janny Van Helden:

Geweldig wat jullie doen voor de bevolking in Floresti!
    Niets is zo mooi als mensen helpen die het slechter gaat dan ons .
    Prachtig project.

groeten uit Enschede